Vývoj aplikací Bankovní technologie Systémová integrace Pronájem IT specialistů
 

Voice over IP řešení

Technologie

Řešení pro vysokou dostupnost VoIP infrastruktury:

V této části projektu se v první fázi zjišťovaly možné případy výpadku VoIP infrastruktury a následně se navrhlo řešení pro dosažení vysoké dostupnosti na základě distribuované architektury. Úkoly této části byly tedy následující:

  • Identifikovat a popsat možné výpadky VoIP infrastruktury
  • Identifikovat monitorovací body a možné nástroje pro indikaci výpadku a potřeby zahájení zotavovací procedury
  • Navrhnout řešení podporující vysokou dostupnost VoIP infrastruktury při nízkých nákladech

Řešení a nástroje pro zabezpečení VoIP infrastruktury:

V této části se projekt zaměřil na zvýšení dostupnosti VoIP infrastruktury díky omezení možnosti útoku typu "Denial of Service". Úkoly této části byly následující:

  • Navrhnout a implementovat rámec pro bezpečné VoIP volání bez možnosti podvodného a zlomyslného užívání
  • Specifikovat a implementovat nástroje pro detekci nežádoucího průniku a útoku "Denial of Service"
  • Podpora automatické reakce na bezpečnostní hrozby na základě specifických pravidel poskytovatele
  • Integrace a testování vytvořených nástrojů a řešení v infrastruktuře VoIP poskytovatele

Partneři

logo fraunhofer Fraunhofer Institut (Germany)
logo aegean Aegean University (Greece)
logo embiron Embiron (Sweden)
logo telip Telip (France)
logo voztelecom Voz Telecom (Spain)

Odkazy

O projektu SNOCER

sip 2006 poster

Výzkumný a vývojový projekt SNOCER byl realizován v rámci programu Evropské Unie "Sixth Framework Programme".

Práce na projektu SNOCER se uskutečnily v období listopad 2004 až říjen 2006. Na projektu spolupracovalo 6 partnerů z různých zemí EU.

Název projektu vznikl zkrácením z "Low Cost Tools for Secure and Highly Available VoIP Communication Services" a jak sám název napovídá, byl kladen značný důraz na zabezpečení VoIP infrastruktury.

Řešení vzniklá na základě výzkumu projektu SNOCER měla vést k vývoji nástrojů pro výkonnější zabezpečení infrastruktury, které by umožnilo provozovatelům VoIP monitorovat síť, detekovat vyjímečné stavy v síti jako např. "Denial of Service Attack", nebo výpadek určitých komponent systému a následně dovolit přijmout opatření k zabránění těchto výjimečných stavů. Tyto nástroje měly dále vybavit provozovatele VoIP systémů možností aplikovat specifická pravidla bezpečnostní politiky.

Tímto bylo malým a středním společnostem začínajícím působit v prostředí VoIP nabídnuto efektivní a přesto nízkonákladové řešení pro zabezpečení jejich VoIP infrastruktury, zajištění spolehlivosti a vysoké dostupnosti jejich služeb.